Vanliga frågor till oss på Gecko

Välkommen! Vi har massor av härliga prylar till den som älskar trädgård. Vi lovar dig ett intressant sortiment, trygg betalning och vänlig kundservice. Vi har alltid Öppet köp i 30 dagar, skulle det inte bli helt rätt så kontakta oss bara så ordnar vi det!

Hur snabbt skickar ni mina prylar?

Om allt finns i lager så hinner vi ofta skicka ditt paket redan dagen efter din beställning. Ibland hinner vi redan samma dag. Ibland kan det dröja lite längre, beroende på säsong och annat. DHL hämtar upp paket hos oss helgfria måndagar, onsdagar och fredagar. Sedan tar det en eller två vardagar för att du ska hinna få ditt paket. Så: ibland har du det dagen efter din beställning, ibland kan det dröja några dagar extra.

Var uppmärksam på om det står att det är tilfälligt slut i lager när du lägger din beställning. Isåfall dröjer din leverans längre. Vi försöker hålla dig uppdaterad på status, men vi hinner inte alltid med så om du vill veta status på din beställning, maila oss.

Hur vet jag om allt finns i lager?

Det lager som visas i webbutiken är bra uppdaterat, men det klart att det blir fel ibland. Vi säljer ju prylar både på nätet och i butik och ibland kan vi råka sälja de sista exemplaren av en vara i butiken och hinner inte med att uppdatera lagersaldot på webben förrän efter någon dag. Det är sällan, men det händer. Vill du vara riktigt säker att vi har i lager? Ring oss! 

Kan jag inte beställa som företag från er, mot faktura?

Jodå, absolut. Men det är lite bökigt med fakturabetalning mot företag i vårt system. Om du inte vill betala med kort så är det enklast att maila in din beställning till info@gecko.se. 

Har ni presentkort?

Absolut! De finns här. Vi skickar oftast presentkorten med vanligt brev och det händer tyvärr ibland att PostNord tar några extra dagar på sig att leverera brevet. Har du bråttom att få ditt presentkort? Lägg en beställning som vanligt men maila oss också (info@gecko.se) och berätta att du har bråttom, så skickar vi ditt presentkort per mail för utskrift. Då kan du ofta hinna få ditt kort redan efter ett par timmar.  

Jag vill gärna känna på prylarna! Kan jag besöka er? När har ni öppet?

Absolut! Vi har vår butik på Odlarglädjens Plantskola med adressen Barva 10, 635 04 Eskilstuna. Vi har normalt öppet dagtid under veckorna, men kolla Odlarglädjens hemsida för öppettider eller ring 073 55 444 53 för att kolla först. 

Jag la en beställning nyss men kom på att jag vill ändra något. Kan jag göra det?

Självklart! Bara vi hinner så försöker vi ändra som du vill! Men när DHL har hämtat paketet kan vi inte längre ändra något med det. Under dagtid på vardagar kan du ringa till oss, annars fungerar mail bäst. Vi har inte koll på mailen hela tiden alla dagar. 

Var hittar jag mitt spårningsnummer?

Om du lagt en beställning hos oss så har det automagiskt skapats ett kundkonto. Användarnamnet är din mailadress. Om du loggar in på ditt konto så kan du se din beställning. Så snart vi bokat ditt paket hos DHL så kan du se ditt spårningsnummer där. Använd det på www.servicepointinrikes.se så kan du se var paketet finns någonstans. Ibland kan det dröja ända tills paketet är framme på din terminal innan paketet dyker upp i spårningen. 

Jag har inte fått någon avisering av DHL!

Det händer sällan, men någon gång har aviseringen från DHL kommit på avvägar. Du kan alltid hämta ut ditt paket på ditt utlämningsställe med bara spårningsnummer och legitimation. 

Nu har jag fått hem mina grejer men jag känner att det inte blev helt rätt. Vad gör jag?

Vad tokigt att du inte är helt nöjd med prylarna! Är det något fel på varan så ska du såklart reklamera den till oss. Tyckte du bara inte om den, eller om det inte passade till det du tänkt den till, så kan du såklart skicka tillbaka prylarna till oss så får du pengarna tillbaka (förutom fraktkostnaden). Vi har alltid 30 dagars ångerrätt. Kontakta oss så ordnar vi en retur! 

Jag har inte fått min faktura!

Vi skickar aldrig din faktura och vi drar inte heller pengar från ditt kort innan du fått dina prylar. Eftersom klarmarkeringen av din beställning sker manuellt så kan det dröja några dagar extra innan fakturan går iväg eller betalningen dras på kortet. Fakturan kommer på mailen från vår betalningspartner Billmate. Det kan se ut som att betalningen är dragen på kortet redan innan vi faktiskt gjort debiteringen, det beror på att pengarna är reserverade från kortbolaget.

Även om vi skickat fakturan/dragit betalningen så kan du såklart kontakta oss om något blivit tokigt. Men allt blir lättare om du gör det direkt, innan fakturan hunnit få iväg, så maila gärna så snart du kan!

Deltar ni på mässor och marknader?

Jajamän! Det är kul men vi hinner inte med riktigt så det blir inte så många. Men vi brukar vara med på Nordiska Trädgårdar i Älvsjö. Och på Odlarglädjens höstmarknad. 

Samarbetar ni med bloggare och föreningar? 

Det gör vi ibland. Hör av er och berätta vad ni tänkt!

Jag har sett en supersnygg pryl hos en kompis / utomlands / på en utställning / på TV / xxx som jag bara måste ha! Kan ni hjälpa mig att hitta den?

Det brukar vi kunna! Hör av dig med foto, beskrivning eller en länk till prylen så ska vi se om vi kan hitta den åt dig!