Returer

Vi hoppas att du alltid är nöjd med ditt köp hos oss. Men om du vill utnyttja vårt erbjudande om Öppet Köp i 30 dagar så kan den här informationen vara bra att ha för att göra din retur så billig, trygg och enkel för dig som möjligt.

Ångerrätt och Öppet köp

  • Vid retur pga ångerrätt så är det du själv som bekostar returen, i enlighet med Konsumentverkets rekommendation. Du debiteras också för ev värdeminskning av varorna, pga tex skada.
  • För att göra det enkelt för dig som kund så kan vi boka returfrakten åt dig. Du får då ett nummer av oss som du ger till personen i kassan på din DHL Servicepoint. Kostnaden för dig blir 69kr om det inte är ett väldigt skrymmande paket som kräver annan hantering. 
  • Du måste kontakta oss inom 30 dagar från det du fått varorna och meddela att du ångrar ditt köp. Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka något till oss.

Emballage

  • Det bästa och enklaste är att returnera varorna i samma emballage som du fick dem i. Om inte det är möjligt så packa väl.
  • Eventuellt inner-emballage (med tillverkarens logotyper etc) ska vara oskadat, eftersom värdet på varan annars minskar.
  • Varan själv ska såklart vara oskadad, och etiketter eller liknande ska finnas kvar på den.
  • Kontrollera att alla tillbehör etc finns med i förpackningen innan du tejpar igen.
  • Ta bort eller tejpa över de gamla adressetiketterna på ytteremballaget så att speditören inte blir förvirrad.

Boka frakten

  • Enklast är kanske att vi bokar en returfrakt åt dig med DHL. Du får då packa paketet och ta det till det utlämningsställe där du hämtade paketet. Vi skickar ett bokningsnummer till dig som du får ge till personen i kassan, hen skriver ut fraktdokument och sätter på paketet. VI behöver debitera dig 69kr för returen, om det inte är ett väldigt skrymmande paket som kräver specialhantering.  
  • Om du vill boka själv så får du såklart använda vilken speditör du vill, förutsatt att de levererar till vår butik (och inte kräver att vi hämtar upp varorna). Priserna beror en del på var du bor i landet och paketets mått och vikt. Returen ska ske med utkörning till vår adress. Vi rekommenderar att du bokar med försäkring och spårbarhet, men det är du som beslutar om det. Risken övergår till oss först när vi fått varan i vår hand..

Vår adress är:

Gecko Trädgårdsbutik
c/o Odlarglädjen i Eskilstuna
Eva Claesson
Barva 10
635 04 Eskilstuna
tel: 073-554 44 53

Checklista

Se till att du kan svara 'Ja' på alla de här frågorna så är det troligt att vi får varorna i bra skick och snabbt kan betala tillbaka dina pengar.

  • Har du kontaktat oss och fått ett Retur-kvitto?
  • Är varan ordentligt packad så den inte skadas under transporten?
  • Är alla tillbehör o etiketter nerpackade?
  • Har du tagit bort eller tejpat över gamla adressetiketter?
  • Har du lagt ner Retur-kvittot eller packsedeln i paketet?
  • Har du valt ett fraktsätt som har utkörning till vår butik, dvs som inte kräver att vi åker o hämtar varan någon annanstans?

Slutligen

  • Tänk på att spara ditt inlämningskvitto!
  • Tveka inte att kontakta oss om du har några som helst funderingar eller frågor!
  • Vi nås lättas på info@gecko.se.

 

Tack för att du haft förtroendet att köpa dina prylar hos oss. Vi är ledsna att du ångrat ditt köp, men hoppas ändå att du är nöjd med kontakterna med oss.

Vi är alltid tacksamma för återkoppling från dig som kund, så att vi kan ge dig ett ännu bättre service vid ditt nästa besök. Maila gärna din återkoppling till oss på info@gecko.se. TACK!